دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی

آیین بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه



آیین بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی با حضور آقای دکتر صادق خزل پور رئیس دانشگاه و آقای دکتر محمدرضا یوسف زاده برگزار گردید .

دکتر یوسف زاده در یک کارگاه آموزشی با عنوان « اطلس تدریس حرفه ای و استلزامات تحقق آن» به تبیین اطلس حرفه ای پرداختند‌. ایشان ضمن تبریک دهه سرآمدی آموزش و گرامی داشتن یاد و خاطره شهید مطهری و همینطور اساتید فقید دانشگاه آقایان دکتر صالحی و دکتر فیضی سخا، اظهار داشتند: در میان صناعات بشری دو ابداع از همه پیچیده تر است: آیین تعلیم و تربیت و آیین حکومت. شایستگی هر کشور وابسته به شایستگی معلمان آن است. ما نمی توانیم آینده را برای فراگیران خود بسازیم، اما می توانیم فراگیران خود را برای آینده بسازیم.
قرائت های مختلفی از اطلس تدریس مشتمل بر کنش فلسفی، کنش اخلاقی، کنش منطقی، کنش شناختی و کنش روانشناختی وجود دارد.
در اطلس تدریس، هر معلمی باید هفت ویژگی مشتمل بر دانش محتوایی، دانش محتوایی تربیتی، دانش تربیتی عمومی، دانش برنامه درسی، دانش یادگیرنده، دانش موقعیتی و دانش مربوط به مقاصد و غایات می باشد.
در اطلس تدریس سه صلاحیت مشتمل بر صلاحیت عمومی، صلاحیت تخصصی و صلاحیت تربیتی وجود دارد‌‌. افزون بر این، تدریس یک مربع مشتمل بر معلم، محتوا، مخاطب و ارزشیابی است.
در پایان به استلزامات تحقق اطلس تدریس پرداختند که عبارت اند از:
استعداد تحول؛ تولید مواد آموزشی؛ معلم محقق نه محقق معلم؛ نگاه فضامند به جای مکانمند:تعهد سازمانی ؛ مسئول یادگیری یادگیرنده؛ شناخت دقیق ویژگی های نسل جدید؛ شناخت دقیق نسل های دانشگاهی؛ این باور که ادعای دانایی در عصر تحول جهان کامل است؛ ابا نداشتن از واژه نمی دانم؛ خود را اولین مقصر در شکست های آموزشی پنداشتن؛ روحیه کار تیمی؛ معلم بودن به جای مولم و محلم بودن؛ اندیشیدن به توسعه حرفه ای همکاران؛ تغییر آرایش فیزیکی و چیدمان کلاس؛ اقتصاد ارایه ؛ احترام به تفاوت ها و اجتناب از تبعیض؛توجه به پیامدهای پنهان تدریس؛ آستانه تحمل بالا و قدرت شنود موثر؛ آشنایی با مدیریت انگیزش، رفتار و زمان؛ تدریس مبتنی بر سناریو؛ وحدت در گفتار و رفتار؛ فرآیند محوری به جای نتیجه گرایی محض؛ تحریک حواس چندگانه؛ تدریس معکوس؛ تسلط بر الگوهای تدریس نوین؛ تهیه جدول مشخصات آزمون؛ تسلط بر شیوه های نوین ارزشیابی؛ تمسک بر فرا ارزشیابی
ختم کلام آنکه، زندگی رضایت‌بخش از زندگی موفق بهتر است. سپس دکتر یوسف زاده به پرسش های اساتید، پاسخ دادند.
در پایان از آقایان دکتر مهدی عبدالملکی به عنوان سرآمد آموزشی دانشگاه و فرصت مطالعاتی برتر، دکتر حافظ مهدنژاد به عنوان طرح برتر ارتباط با صنعت، دکتر احمد سام دلیری به عنوان منتخب آموزشی گروه کشاورزی، دکتر ابوذر رمضانی به عنوان منتخب گروه آموزشی فنی و مهندسی و شیمی، دکتر سید محمد حسینی و سرکار خانم دکتر سمیه رفعتی به صورت مشترک به عنوان منتخبین آموزشی گروه های علوم انسانی و جغرافیا، تجلیل به عمل آمد.

 

روابط عمومی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی

 

 


تاریخ: ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ۱۲:۰۲ | دفعات بازدید: ۲۹۸ بازدید




نظرات



ثبت نظر